Tuesday, July 27, 2010

62 tahun yang hebat untuk ayah..

Selamat hari Lahir ayah..

Yang ke 62...

sekejapnya masa berlalu...
syukur ayah masih sihat hingga kini.. masih boleh berjoging 3 kali seminggu dan boleh ke sana sini dengan cergas.. alhamdulillah..

masih teringat-ingat waktu saya masih kecil dan ayah masih muda... rindunya zaman itu..

ayah yang perkenalkan saya dengan fotografi.. ayah yang kenalkan sy apa itu kamera 23 tahun dulu dan ayah yang ajarkan bagaimana menggunakan kamera.. kalaulah detik itu dapat dirakam dan diulang semula, pasti sy akan mengulangnya berkali-kali..

saya paparkan sedikit gambar ayah sewaktu muda dan yang terkini. serta potret saya yang ayah ambil sewaktu saya masih lagi kecil..

ayah, semoga pnjang umur dan sihat selalu.. syg sgt kat ayah..


me : 3 months. 1982
gambar ni semasa saya baru 4-5 bulan kot.. ayah muda belia lagi.. hehe..

Medan, Indonesia 1986
ini adalah perjalanan ke luar negara yang pertama untuk saya.. masa ni kami ke medan, indonesia.. 1986 rasanya.. saya mesti nk duduk di ribaan ayah..


me : 1986-88
ini antara potret saya yang ayah ambil masa saya kecil kecil dulu. sebenarnya byk lagi dalam simpanan.. haih.. rindu zaman kecik-kecik dulu..

UUM, 1992
masa ni kami ada lawatan ke UUM.. 1993..


Cairo, 2010
ini gambar ayah yang terbaru.. di Kaherah, 2010..


ayah, terima kasih banyak-banyak... ayah bagi semua smpai along berjaya mcm ni..
terima kasih ayah...

8 comments:

chenta said...

ayah u time muda handsome la ^_^

part akhir, agak terharu juga..huu

RozekRuzaini said...

hi chenta ..
hehe. ramai yg kata mcm tu..
siap ada yg kata mcm orang politik pn ada. haha


ayah tetap menten cikgu sepnjg hayat...

noor farihan said...

cute tul pics kau mase kecik r rozek..hahahahh nway..nice blog..banyak info pasal photogrhpy n tempat2 yg kau pg..heheh(Han)

payid said...

happy birthday daddy rozek
betul ckp han. kecik2 dlu kau cute. apsal besar dah xbape cute? **lariiikkkkk......

semuthitam said...

yid, boleh ke kau larik? rozek tu cikgu PJ tau! kau tau tak?

anyway, happy birthday kat ayah rozek. semoga sihat-sihat selalu.

RozekRuzaini said...

Han : thanks :)

payid : cuba ko larik meh aku kejar. haha!

semut : hahaha! siot je ko.

fathinz md nor said...

rozek, comelnyee ko masa kecik. sama muke maintain.
anak sulung, mesti anak manja ayah nih.. mcm aku gak

suzanne said...

Rozek,aku baru scroll gambar kau nie..best la beb!part gambar bersama ayah nie yg menyayat hati..I miss my dad so much back in Swk. Tadi baru call my dad nak pergi jogging..I am my daddy's gal too..huhu..Rozek aku nak dedicate lagu 'u raise me up' untuk u n ur abah..:P