Tuesday, August 21, 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2012

Hai semua..

Selamat Hari Raya.. mesti ramai yg dah mula balik bekerja kan? sama macam saya.. lagi 2 hari saya balik JB sbb dh mula kerja...

Ada masa mcm ni, sy letak sikit gmbar-gmbar raya di tempat saya.. buka facebook tgk semua orang letak gmbar raya.. pakai baju raya, makan kuih raya, jalan-jalan raya.. :)

ok la. sy letak sikit gmbar-gmbar raya yg sempat sy ambik dalam 2-3 hari kita beraya.. raya pertama opkos meriah.. seperti biasa, pagi pagi semua orang bersiap nk pegi semayang raya.. maklum la solat aidilfitri setahun sekali je.. dan berduyun lah ke Masjid utk bersolat..

Lepas solat raya, saya dan famili balik ke rumah, ambil gmbar famili dan salam dengan mak ayah... kelakar tgk adik adik salam dgn mak ayah.. malu-malu nk mintak maaf tapi nak duit raya. hihi..

IMG_5507


Kemudian, kami ziarah kubur keluarga di Assam Kumbang.. Kawasan kubur cantik sgt.. Ayah saya cakap Tanah Perkuburan tu pernah dpt Tanah Perkuburan Terbaik negeri Perak.. Memang sesuai pun sbb teratur dan tersusun. bersih pun bersih.. Tapi hari tu, mmg panas.. Sampai adik-adik saya baca Yasin pun siap bukak butang baju Melayu.. Tapi saya perasan, kalau hari raya je, jarang sekali hujan.. yg saya perasan la..Gambar kat bawah ni, satu bahagian lain kat Tanah Perkuburan Assam Kumbang..

IMG_5578

Kubur yang cantik tu, yang ini...

IMG_5617

DaripadaNya kita datang, dan kepadaNya kita kembali.. Semoga roh orang yg telah pergi dicucuri rahmat.. Al-Fatihah...

IMG_5627

Kemudian, esoknya kami balik ke Jitra, kampung di sebelah mak.. Yang bestnya kat sini, boleh ambik gmbar bendang.. tak pernah puas ambik gmbar bendang...

IMG_5911

Gmbar tu saya ambil tak jauh dari Sungai Korok, Jitra.. cuaca sangat baik petang tu.. kalau tunggu sunset mesti lagi syiok.. tapi masa tu saya kena pegi beraya rumah Mazao, jadi tak dpt tggu sunset.. Adik-adik pun ambik kesempatan ambik gmbar kat sini.. happy betui depa ..

bendang

IMG_5805

kolaj

IMG_5763a

Ok lah.. cukup takat ni.. nnt ada lagi sy uplod.. SELAMAT HARI RAYA semua!!

RozekRuzaini
012 9180401

2 comments:

chan said...

OK cantik kawasan tanah perkuburan dekat assam kumbang tue, rasanya tue yg first aku tengok teratur.. btw seronok ko ye rozek ade sawah bendang..cantiklah tue.jeles ok

RozekRuzaini said...

chan : mmg seronok balik Kedah.. klu malam aya dentam dentum bunyi mercun.. hehe.. thanks sbb sggah blog aku.. :)